140625

Sommeravslutning Solum Historielag  14/6-2025

En fin dag ble det på Klovholt I dag hvor folk koste seg i det fine sommerværet. Tid til prat, en liten natursti, utlodning og god rømmegrøt. Rutebilhistorisk forening avd. Telemark kom med Lilløybussen. En liten rusletur med bussen fikk de oppleve, de som ønsket det og det ble allsang på bussturen. Sjåføren med godt humør var Jostein Larsen. Litt diverse andre doninger møtte også opp på skoleplassen i dag, til og med den gamle brannbilen til Eramet fra 1970. Dette var jo supermoro og gjorde spesielt inntrykk på barna som fikk klatre opp på taket og leke brannmenn. Demonstrasjon av blålys og ei sirene som hørtes over hele Fjærekilen ble det også tid til. I tillegg var det salg av modellbiler, ting, hus og effekter. Modelljernbaneklubben i 2. etg. holdt også åpent hus og var veldig fornøyd med alt besøket, Det var ca. 50 stykker som tok turen til Klovholt i dag og alderspriket var nesten 100 år!


Foto: Trygve M., Jostein L. og Øyvind S.